Intel, XeSS 2 yazılım yığınını henüz resmi olarak piyasaya sürmedi. Bu yazılım, DLSS 3 ve FSR 2‘ye benzer şekilde, çözünürlük yükseltme ve kare oluşturma teknolojisi için iki ayrı modül içerecek. XeSS-FG (Kare Oluşturma) özelliği şu ana kadar kullanıma sunulmadı.
Ancak, Nexus Mods‘taki mod yapımcılarının dosyalara şimdiden erişim sağladığı ve bunları dağıttığı bildiriliyor. Intel’in DLL dosyalarını resmi olarak, büyük olasılıkla önümüzdeki hafta Arc B580‘in piyasaya sürülmesiyle dağıtacağına dikkat çekiliyor. Bu DLL dosyalarının, bu lansmana hazırlık olarak bir oyun yaması aracılığıyla sızdırılmış olabileceği belirtiliyor.
Intel’in resmi XeSS GitHub reposunda da bu dosyalarla ilgili herhangi bir işaret bulunmuyor. Son güncelleme beş ay önce XeSS 1.3.1 sürümü içindi. Bu arada, Nexus Mods’taki mod, NVIDIA DLSS ve AMD FSR’nin yanı sıra Intel’in henüz piyasaya sürülmemiş XeSS’ini de içeriyor gibi görünüyor.
DLL dosyalarının, özellikle mod yapımcıları ve dosyaları manuel olarak değiştiren kullanıcılar için faydalı olduğunu belirtmekte fayda var. XeSS’in çözünürlük yükseltme kısmı büyük sorunlar olmadan çalışmalıdır, ancak Kare Oluşturma (FG) ve Düşük Gecikme (LL) DLL’leri, oyun geliştiriciler tarafından doğru bir şekilde uygulanmayı gerektirir. Bu dosyaların NVIDIA veya AMD varyantlarıyla değiştirilip değiştirilemeyeceği belirsizliğini koruyor.
XeSS kitaplığı şu anda 1.3.2.38 sürümü olarak listeleniyor ve mevcut uygulamalar için kolay bir yedek olarak kullanılabilir. Intel, XeSS 2’deki çözünürlük yükseltme kısmında herhangi bir değişiklikten bahsetmedi. Bu arada, 0.9.11.9 sürümü olarak listelenen Kare Oluşturma kitaplığının yalnızca Battlemage ve Alchemist GPU’larıyla çalışacağı bildiriliyor.
Son olarak, daha önceki vaatlere rağmen, Intel XeSS teknolojilerini açık kaynak olarak yayınlamadı. Şirket yalnızca SDK ve önceden derlenmiş kitaplıklar sunuyor. Görünüşe göre bu yaklaşım gelecekte de değişmeyecek.