Nintendo Switch 2, Sony ve Microsoft’un mevcut nesil konsolları kadar güçlü olmayacak olsa da, yakında duyurusu yapılacak olan konsol, her Unreal Engine 5 özelliğini, hatta bazı istisnalar olsa da muhtemelen yakın zamanda ortaya çıkan MegaLights’ı bile destekleyecek.
Haftalık podcast yayınlarının son bölümünde konuşan Digital Foundry’deki teknoloji uzmanları, bir sonraki Nintendo konsolunun en son UE5 özelliklerini destekleyip desteklemeyeceğini soran bir hayran sorusunu yanıtlayarak, Lumen, Nanite ve Virtual Shadows Maps gibi özelliklerin yalnızca sistemin mimarisi nedeniyle kesinlikle destekleneceğini söyledi.
Önemli olan tek şey performans hedefleri olduğu için MegaLights bile desteklenebilir. Buna ek olarak, tüm bu teknolojilerin Nintendo Switch 2’ye özgü bazı sürümleri olabilir ve bu da bazı bariz ödünlerle ve çok yoğun bellek kullanmıyorlarsa sistemde düzgün bir şekilde çalışmalarını sağlayacaktır. Lumen donanımı bile uygun ayarlamalarla sistemde çalışabilir.
Orijinal Switch’in ne kadar çok üçüncü parti desteği aldığı, bunun Unreal Engine’i destekleyen sistem sayesinde mümkün olduğu ve bu geliştiricilerin çoğunun motorun yeni sürümüne geçtiği göz önüne alındığında, Nintendo Switch 2’nin Unreal Engine 5 özelliklerinin büyük çoğunluğunu destekleyeceğine şüphe yok. Her oyun iyi ölçeklenmeyecek ve bazılarından ödün verilecektir, ancak bir önceki modelde neler başarıldığına bakıldığında, mobil bir platform için etkileyici bazı gösteriler göreceğimize şüphe yok.
Digital Foundry ayrıca Nintendo Switch 2 el modu ile Steam Deck arasındaki performans farklarının platformu nasıl etkileyebileceğini de yorumladı. Teknoloji uzmanlarına göre, iki platform önemli ölçüde farklı deneyimler sunduğu için çok fazla bir etki olmayacak. Steam Deck’in kullanımı biraz daha hantal ve hepsinden önemlisi, platformlarının satışlarını artıran Nintendo oyunlarından yoksun.
Öte yandan, geliştiriciler özellikle Steam Deck’i hedeflemezken, Nintendo Switch 2 oyunları sistemde çalışacak şekilde optimize edilecek ve NVIDIA DLSS upscaler’ı içerdiği söylenen özellik setinden yararlanacak. Performans, ancak birinci parti oyunlarının eksikliğinin hissedilmesi ve birden fazla platforma çıkan oyunların buradaki boşluğu kapatması beklenirse, önemli bir sorun olabilir.