Çinli GPU tasarımcısı Moore Threads, iş istasyonları için geliştirdiği grafik kartı MTT X300’ü duyurdu. Şirketin profesyonel görsel hızlandırıcı etiketi altında sunulan X300, x86, Arm ve LoongArch işlemcileri destekliyor. Moore Threads, GPU’nun Windows, Ubuntu ve Çin’e özgü Fangde ve Tongxin gibi işletim sistemlerinde çalıştığını belirtiyor.
MTT X300 – Teknik özellikler
MTT X300’ün öne çıkan teknik özellikleri şöyle:
- PCIe 5.0 bağlantısı,
- 4,096 ikinci nesil MUSA çekirdeği,
- 16 GB GDDR6 bellek,
- 256-bit bellek veri yolu ile 448 GB/s bant genişliği,
- 8K video çıkışı,
- AV1 kodlama ve çözme desteği,
- OpenGL, DirectX ve Vulkan gibi grafik API’lerine destek.
Bu özellikler Moore Threads’in MTT S80 modelinden neredeyse hiçbir fark göstermiyor. İki kartın teknik özellikleri oldukça benzer, kart boyutları da aynı ve muhtemelen aynı soğutucu kullanılıyor.
MTT X300 ve MTT S80 arasındaki en büyük fark, sürücü desteğinde yatıyor olabilir. AMD ve Nvidia’nın oyun ve iş istasyonu GPU’ları için aynı donanımı kullanması yaygın bir uygulama ancak Moore Threads bu konuda belirgin bir fark sunmamış gibi görünüyor. Şirket, X300’ün Unreal Engine, Unity ve AutoCAD gibi uygulamaları desteklediğini belirtse de iş istasyonu için optimize edilmiş sürücüler hakkında herhangi bir bilgi mevcut değil.
Bu durum, X300’ün potansiyel performansını belirsiz hale getiriyor. Oyunlarda, Ryzen 5 8600G gibi entegre grafik birimleri bile S80’i kolayca geride bırakabiliyor. Hızlı bellek kapasitesi, özellikle profesyonel uygulamalarda ilgi çekici bir noktası olabilir.
Moore Threads, geçtiğimiz dönemde GPU sürücülerini tam olarak optimize etmekte zorluklar yaşamış ve Ekim ayında yayımlanan yeni sürücüler, iki oyunda performansı %30 ila %40 artırmıştı. Bu tür güncellemeler, şirketin sürücülerinde hâlâ çok fazla potansiyelin kullanılamadığını gösteriyor. Aynı durum, profesyonel uygulamalar için de geçerli olabilir.