Microsoft Flight Simulator 2024’ün erken teknik alpha testleri, oyunun uçuş sırasında 180 Mb/sn kadar veri kullandığını gösteriyor. Bu, en yüksek kullanımda saatte yaklaşık 81 GB veri tüketimine denk geliyor ve yoğun nüfuslu alanlar üzerinde yüksek LOD (Detay Seviyesi) ayarlarında uçarken daha çok veri tüketiliyor.
Microsoft Flight Simulator 2024, önerilen sistem gereksinimlerinin yüksek olması nedeniyle bazı tartışmalar yaratıyor, ama oyunun minimum kurulum boyutu Flight Simulator 2020’ye kıyasla çok daha düşük. Flight Simulator 2020, 130-400 GB arası bir yer kaplarken (DLC’ler dahil), Flight Simulator 2024 sadece 30 GB’lık bir kurulum gerektiriyor.
Öte yandan, MS Flight Simulator 2020’nin bant genişliği tüketimi hakkındaki dağınık raporlar, yoğun nüfuslu fotogrametri bölgelerinde yaklaşık 100 Mb/sn’lik bir tüketimi işaret ediyor. Daha hafif bölgelerde ise bu kullanım 10 Mb/sn’ye kadar düşebiliyor. Microsoft’un oyun için önerdiği resmi bant genişliği ise 50 Mb/sn.
Bu yüksek bant genişliği talebinin, MS Flight Simulator 2024 teknik alpha sürümünün sadece 9 GB’lık küçük bir kurulum boyutuna sahip olmasından kaynaklanıyor olabilir. Final sürümünün ise 30 GB olması bekleniyor. Flight Simulator 2020’nin tüm yerel içeriği yüklü olsa bile oldukça yüksek bant genişliği taleplerine sahip olduğunu biliyoruz. Flight Simulator 2024’ün ise gezegenin daha yüksek doğrulukta simülasyonlarını yapması bekleniyor. Bu nedenle bu bant genişliği talepleri çok da mantıksız değil.
Ancak bu bant genişliği talepleri kullanıcılar için sürdürülebilir mi? Söylemek zor. Türkiye’de sınırsız planın dışında oyunu oynamak çok mümkün görünmüyor. Sınırsız planda da ciddi bir veri akışı gerektireceği için, nasıl bir çözüm olacağı direkt olarak nasıl bir talep olacağına bağlı. Bunu ve diğer tüm detayları, oyunun nihai sürümünün çıktığı ilerleyen dönemde görebileceğiz.