Khronos, Vulkan 1.4 Grafik API’sini tanıttı

Khronos Group, platformlar arası 3D grafik ve hesaplama API’sinin en son sürümü Vulkan 1.4’ü tanıttı. Bu yeni sürüm, birçok kanıtlanmış özelliği çekirdek spesifikasyonuna entegre ederek ve zorunlu hale getirerek geliştiricilere daha geniş bir işlevsellik sağlıyor. Bu da uygulama geliştirme ve dağıtımı önemli ölçüde kolaylaştırıyor.

Khronos Group’un Vulkan Çalışma Grubu’nun eski başkanı Tom Olson, yeni sürümü şu sözlerle değerlendirdi: “Vulkan 1.4, geliştiriciler için platformdan bağımsız, grafik yoğunluklu uygulamalar oluşturma konusunda kararlı ve güvenilir bir çerçeve olarak Vulkan’ın değerini artıran bir güncellemedir.”

Olson’un ardından görevi devralan Ralph Potter ise, Vulkan 1.4’ü şu şekilde yorumladı:
“Bu sürüm, uzun zamandır beklenen özellikleri ve kanıtlanmış genişletmeleri çekirdek standarda dahil eden bir kilometre taşıdır. Bu yetenekleri zorunlu hale getirerek Vulkan’ın esnekliğini ve performansını daha geniş bir cihaz yelpazesinde artırıyoruz. Bu, geliştiricilere herhangi bir platformda güvenle çalışacak öncü uygulamalar oluşturmayı kolaylaştırıyor.”

Vulkan 1.4’ün temel yenilikleri

Vulkan 1.4’ün çekirdek spesifikasyonuna dahil edilen ve artık zorunlu hale gelen bazı önemli özellikler şöyle:

  • Streaming Transfers: Geliştiriciler, cihazda tam performansta render işlemi yaparken aynı anda büyük miktarda veriyi taşıyabilecek
  • Push Descriptors ve Dynamic Rendering Local Reads: Daha yüksek performanslı uygulamalar için hayati önem taşıyan bu özellikler artık tüm platformlarda kullanılabilir.
  • 8K Render Desteği: Sekiz ayrı render hedefiyle 8K çözünürlük garantisi.
  • Bakım Genişletmeleri: VK_KHR_maintenance6’ya kadar olan tüm bakım genişletmeleri çekirdek spesifikasyonuna dahil edildi.

Vulkan’ın genişleyen ekosistemi, geliştiricilere taşınabilirlik ve performansı artıran güçlü araçlar sunuyor. LunarG tarafından üretilen Vulkan SDK, HLSL, GLSL ve Khronos tarafından desteklenen Slang gibi birden fazla shader dilini destekliyor. Vulkan SDK, Ocak 2025’te Vulkan 1.4 için güncellenmiş sürümünü yayımlayacak.

Vulkan Conformance Test Suite (CTS), üç milyona yakın açık kaynak testi içeren geniş bir doğrulama süreci sunuyor. AMD, Arm, Imagination, Intel, NVIDIA, Qualcomm ve Samsung gibi sektörün büyük oyuncularının geliştirme sürücüleri Vulkan 1.4 uyumluluk testlerini başarıyla geçti. Bu yeni standart, geliştiricilere daha fazla esneklik ve güvenilirlik sağlayarak geleceğin grafik yoğun uygulamalarını geliştirmeyi kolaylaştırmayı hedefliyor.

Mehmet Nalçakan
Gamer Benchmark Türkiye
Logo
Ürünleri Karşılaştır
  • Klavye (0)
  • Mouse (0)
  • Kulaklık (0)
  • Mousepad (0)
Kıyasla
0